ועי' בתשובה מרבי שלמה אלקבץ למרן ז"ל (הובא בס' ברית הלוי בסופו) בענין פירוש מאמר אחד בזוה"ק, וז"ל: שאלת ממני החכם החסיד האשל האדיר צדיק יסוד עולם מוה"ר יוסף קארו נר"י, לערוך לפני זוהר חכמתך כונת האלקי רבי שמעון בר יוחאי  ע"ה בזוהר [בראשית כא ע"ב] בענין קבורת הצדיק בארץ הקדושה יעקב יוסף ומשה, כי יעקב נקבר שמה גופו ועצמותיו, ויוסף עצמותיו ולא גופו, ומשה לא זה ולא זה, והמאמר הזה הביאו רבי מנחם מריקנאטי ז"ל בפרשת ויחי [בהתחלה] ולא פירש בו כלל. יען שמע קדושת חסידותך מפי הזרות הנופלת במאמר ההוא אשר בתחלת העיון הנה היא הורס כל פנות חכמת האמת ויסודותיה יערה, לכן סדרתי לפני מעכת"ה המושג אצלנו, וכאשר נסתרתי מאת פני יפעתך הקדושה והטהורה גמרתי עלי להאריך אהלי אפדני ולהרחיב מיתרי משכני, ואם כי גולה אני ממקומי לעלות אל הר ה' ארץ הצבי תוב"ב, מצורף לקוצר השגתי אמרתי, ויהי מה ארוצה ואפיק רצונך האדון, כי המפיק רצונך מפיק רצון קונו וכו', ובכן מצוות אלקי עלי בראותי עוצם חסידותך וטוהר קדושת תורתך, אשריך שזכית לכך אשרי עין ראתך, ואתחיל בעזרת אל מחוללי ובו אבטח, ובזכותך אשען וכו', וכל זה בקיצור מופלג כאשר יאות לשלמים כמותך וכו'. עכ"ל. יעו"ש.

All rights reserved © 2003 Harav Pinhas Zbihi